Tuesday, March 18, 2008

Οι φωνασκίες της ΟΕΛΜΕΚ

«Η ΟΕΛΜΕΚ διαφωνεί έντονα με την σχετική εξαγγελία του Πανεπιστημίου. Θεωρεί πως η ενέργεια αυτή πριμοδοτεί την ιδιωτική εκπαίδευση, ανοίγοντας τις πόρτες της στην απορρόφηση μαθητών από το δημόσιο σχολείο, που έχουν ως προσανατολισμό τη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Κύπρου. Συμπληρώνει ακόμα, ότι η ενέργεια αυτή δημιουργεί νέα δεδομένα στα δημόσια σχολεία, αφού τόσο το απολυτήριό τους όσο και οι Παγκύπριες Εξετάσεις δύναται να υποκατασταθούν από τις βρετανικές εξετάσεις GCE για εισδοχή στο Πανεπιστήμιο, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την παραπαιδεία. Η Οργάνωση των καθηγητών, εκφράζει επίσης την ανησυχία της για το γεγονός, όπως αναφέρει, ότι «η απόφαση αυτή έτυχε της πλήρους στήριξης του νέου υπουργού Παιδείας, τη στιγμή που αναμέναμε το δημόσιο σχολείο και ιδιαίτερα η αναβάθμιση της Μέσης Δημόσιας Εκπαίδευσης να βρίσκονται στο επίκεντρο των πρώτων θετικών κινήσεων του υπουργού».»

Πιστεύω ότι μόνο επιεικώς απαράδεκτη μπορεί να χαρακτηριστεί η ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ όσον αφορά τις εξετάσεις GCE. Προφανώς, η λαγνεία της ΟΕΛΜΕΚ προς το δημόσιο σχολείο δεν πηγάζει από την πραγματική της έννοια για τους μαθητές που φοιτούν σε αυτό, ούτε και από την όψιμη πρόθεσή της να πατάξει την παραπαιδεία. Ο πανικός της ΟΕΛΜΕΚ είναι αποτέλεσμα της απειλής του άμεσου (θεμιτού) ανταγωνισμού μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων για ένταξη των μαθητών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Με άλλα λόγια δηλαδή, πλέον, το χάσμα μεταξύ της ποιότητας εκπαίδευσης του δημόσιου σχολείου σε σχέση με το ιδιωτικό θα είναι εξόφθαλμο και αδιαμφισβήτητο. 

Είναι για αυτό τον λόγο που φωνασκεί και το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών, που για δεκαετίες τώρα έχει συνηθίσει να εργάζεται εντός ενός πεπαλαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και ενός συστήματος επιθεώρησης των καθηγητών όπου κανείς και πότε δεν είναι τίποτε ολιγότερο του «εξαίρετου». Θα πρέπει κάποιος να υποδείξει στην ΟΕΛΜΕΚ ότι από κοινωνικής πλευράς, αν όντως οι εξετάσεις GCE αποδειχτούν καλύτερης ποιότητας και επιπέδου, τότε επιβάλλεται να αντικαταστήσουν ακόμα και το απολυτήριο του δημοσίου σχολείου. Προς τι δηλαδή να συντηρούμε, για την τιμή των όπλων, κάτι υποδεέστερο, όταν υπάρχει κάτι καλύτερο να το αντικαταστήσει? 

Τέλος ας αναρωτηθεί κανείς και για το εξής: αν όντως οι εξετάσεις GCE καταστούν πιο σημαντικές από το απολυτήριο, τότε σε ποιους θα πηγαίνουν οι μαθητές για ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να παρακαθήσουν αυτές τις εξετάσεις? Είναι στους καθηγητές της ΟΕΛΜΕΚ, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν εκπαιδευτεί στην Ελλάδα, ή είναι σε κάποιους ποιο καταρτισμένους ανθρώπους που έχουν πλήρη γνώση των εξετάσεων GCE?

Αγαπητοί μου ... «το συμφέρον φυγείν αδύνατον» ... εξ'ού και ο συνδυκαλισμός της ΟΕΛΜΕΚ ...


UPDATE: «Οι οργανωμένοι καθηγητές δηλώνουν έτοιμοι ακόμη και για δυναμικές κινητοποιήσεις ενώ εκφράζουν έντονη απογοήτευση για την απόφαση όπως το μέτρο εφαρμοστεί από φέτος παρά την έκκληση του υπουργού Παιδείας να ισχύσει από το 2009. Το ΤΕΠΑΚ θα αποφασίσει το Σάββατο αν θα ακολουθήσει το Πανεπιστήμιο Κύπρου στην εφαρμογή του μέτρου.»

Φαίνεται πλέον ότι ο κατήφορος και το θράσος της ΟΕΛΜΕΚ δεν γνωρίζει όρια. Αυτό μας έλειψε τώρα, να απειλούν με κινητοποιήσεις προκειμένου να δαμάσουν το ίδιο το Πανεπιστήμιο στα οπορτουνιστικά και μικροπρεπή τους συμφέροντα! Είναι για αυτούς τους λόγους που και η ίδια η δημόσια εκπαίδευση στην Κύπρο συνεχίζει τον απρόσκοπτο πλέον κατήφορο της. 

Ένα δυνατό αλλά αδιαμφισβήτητα συμφεροντολογικό συνδικαλιστικό κίνημα, η τυφλή προσκόλληση σε ένα υποτιθέμενο ελληνοχριστιανικό και άκρατα αναχρονιστικό χαρακτήρα, η ξενοφοβία εκφρασμένη ενάντια σε διεθνώς αναγνωρισμένα προσόντα, τάσεις εσωστρέφειας, είναι μόνο λίγα από τα κακά χαρακτηριστικά του συστήματος. 

Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι όλοι προσδοκούμε την μέρα και την ώρα της επιβαλλόμενης ριζοσπαστικής αλλαγής του συστήματος, την άμεση απόλυση όλων των ανίκανων δημόσιων εκπαιδευτικών, και την πραγματική εφαρμογή του συστήματος επιθεώρησης και αξιολόγησης των καθηγητών, καθώς και βήματα προς την αυτονόμηση του καθενός σχολείου.

No comments: